Genel

Spor Yapmanın Az Bilinen 5 Faydası

Spor Yapmanın Az Bilinen 5 Faydası

Günümüzde spor yapmanın daha da kolay olduğu bu dönemde sağlığımıza olumlu katkıda bulunmak için protein ağırlıklı diyet yapıp, vitamin ve ek gıda almanın yanı sıra, bunları spor yaparak desteklemeliyiz. 

Spor Yapmanın Faydaları

Düzenli spor yapmak sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi yatırımdır. Fiziksel olarak aktif olmak psikolojik sağlığınızı iyileştirebilir, kilo yönetimine yardımcı olabilir, hastalık riskini azaltabilir, kemikleri ve kasları güçlendirebilir ve günlük aktiviteleri yapma becerinizi geliştirebilir.

Eğer düzenli egzersiz yapmıyorsanız endişelenmeyin, geç olsun da güç olmasın diye boşuna dememişler! Yavaş yavaş kendinize uyan bir programla başlayabilir ve hayatınıza daha fazla fiziksel aktivite sığdırmanın yollarını bulabilirsiniz. 

Örneğin kısa mesafeleri araba veya toplu taşıma ile gitmek yerine yürümeyi tercih etmek uzun vadede sağlığınızı olumlu etkileyecektir. 

Listeyi saymakla bitmez, ama düzenli yapılan spor öyle iyi bir şey ki spor yapmak diye düşününce en son akla gelen, belki hiç düşünmeyeceğiniz faydaları var. 

İşte spor yapmanın az bilinen 5 faydası:

Hafızayı Güçlendirir

Araştırmalar gösteriyor ki spor yapmak beynin sözel hafızanızı ve öğrenme becerilerini kontrol eden bölgesini güçlendiriyor. Spor yapmak aynı zamanda beyinde beyin hücrelerinin sağlığını ve beyinde yeni kan damarlarının büyümesini etkileyen kimyasalların salınımını da sağlıyor. Evet, bu da demek oluyor ki spor yapmak Alzheimer gibi hastalıkları önlemeye yardımcı olabiliyor. Bunun yanı sıra öğrenmeyi de destekliyor. 

Yapılan araştırmalardaki sonuçlara göre fiziksel olarak aktif olan öğrencilerin notları daha iyi, okulda devam etme oranları daha yüksek, bilişsel performansları ve sınıf içi davranışları da daha iyi.

Daha Enerjik Olursunuz

 

Spor yaparken efor sarf edip yoruluyorsunuz, evet, ama sporun uzun vadede daha zinde ve enerjik olmanızı sağladığını biliyor muydunuz? Uyku düzeni sağlamaya da yardım eden spor, uykuya dalmayı ve uyku kalitesini olumlu yönde etkileyerek enerjik olmanıza yardımcı oluyor. 

Eğer düzenli spor yapıyorsanız spor yapmadığınız günlerde daha bitkin hissettiğinizi fark etmiş olabilirsiniz. Spor yapmak, dokularınıza oksijen ve besin sağlar ve kardiyovasküler sisteminizin daha verimli çalışmasına yardımcı olur. Kalp ve akciğer sağlığınız iyileştiğinde iş gücünüz artar ve kendinizi daha enerjik hissedersiniz. 


İlişkileri Olumlu Etkiler

Spor yapmak ilişkileri nasıl olumlu etkileyebilir ki diye sorabilirsiniz, işte şu şekilde: Bireysel olarak Spor yapmak kendinize olan güveninizi artırdığı için genel ilişkilerinizi olumlu etkileyecektir ancak partneriniz ile Spor yapmak yaptığınızda bu pozitif etki daha da artar. Öncelikle, birlikte Spor yapmak yaptığınızda, birlikte zaman geçirmiş olacağınız için zaten ilişkinize olumlu bir etkisi olur fakat çift olarak Spor yapmak yapmanın faydaları bundan çok daha 

Partnerinizle spor yapmak bunu her ikiniz için de daha keyifli hale getirmenin güzel bir yoludur. Bunu arkadaşlarınızla, ailenizle veya ilişkinizi güçlendirmek istediğiniz herhangi biriyle de yapabilirsiniz. 

Spor yapmak ayrıca koordineli eylemler ve taklit yoluyla duygusal bağınızı güçlendirmeye yardımcı olacaktır. Başka biriyle Spor yapmak yaptığınızda, hareketlerinizi koordine etmeniz gerekir. Hareketlerin senkronizasyonu bir çeşit sözsüz taklittir. Bu da ilişkinizin güçlenmesine yardımcı olur.

Tasarruf Etmenize Yardımcı Olur

 

Düzenli spor yapmak kardiyovasküler sağlığı iyileştirir, bu da demek oluyor ki sağlıklı bir kalbe sahip olmak ilerideki ilaç ve tedavi harcamalarına gidecek paranın cebinizde kalmasını sağlar. 

Ayrıca düzenli spor yapmak kilo vermeye de yardımcı olabilir. Kilo verdiğiniz zaman günlük kalori ihtiyacınız azalacağı için, spor yaparken harcadığınız toplam kalori üzerinden, daha az yemek yiyecek ve daha fazla tasarruf edeceksiniz demektir.


Yaptığımız Sporu Nasıl Daha Etkili Kılarız?

Evet, spor yapmamız gerektiği ortada, ama yaptığımız sporu nasıl daha etkili kılabiliriz? Bu faydalardan daha fazla yararlanabilmek için yapabileceğimiz bir şeyler var mı? Evet, yaptığınız sporu daha etkili kılmak için en iyi yöntem beslenmedir.

Öncelikle beslenmeye çok dikkat etmeli, günlük protein tüketimimizin ihtiyacımızla uyuştuğundan emin olmalıyız. Eğer çok fazla protein ağırlıklı yiyecekler tüketemiyorsanız, protein tozlarımıza göz atıp dilediğiniz aromayı seçebilir, günlük protein tüketiminize kolayca destek olabilirsiniz. 

Belirttiğimiz üzre diyete dikkat etmek iyi bir sporcu olmanın en önemli unsurlarından biridir. Yeteri kadar karbonhidrat tüketmemek, fazlasını tüketmek, aynı şekilde şeker tüketiminin dengesiz olması ve benzeri sorunlar spordan aldığınız verimin etkisini önemli derecede azaltarak yarardan çok zarara sebep olabilir. Eğer iyi bir sporcu beslenmesi nasıl olmalı merak ediyorsanız ilgili yazımızı okuyabilirsiniz. 

Kaynakça: https://www.cdc.gov/physicalactivity/basics/pa-health/index.htm#:~:text=Being%20physically%20active%20can%20improve,activity%20gain%20some%20health%20benefits.

https://www.nhs.uk/live-well/exercise/exercise-health-benefits/ 

Önceki
Diyet ve Diyet Yapmak Nedir?
Sonraki
Güne İyi Başlamak için 6 Hızlı ve Kolay Kahvaltı Fikri