Genel

Geç Saatte Yemek Yemek Kilo Aldırır Mı

Geç Saatte Yemek Yemek Kilo Aldırır Mı

Gece yemek yemek, son derece sağlıksız ve obeziteyi tetikleyen bir durum olarak görülür. Öyle ki bu konu üzerine pek çok farklı araştırma da yapılmış durumda. Ancak araştırmalarda beklenen sonuçların aksine bir sonuca rastlanmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Peki, nedir bu sonuç? Gece yemek yemek kan şekerinin yükselmesine sebep oluyor ve obeziteyi ciddi oranda artırıyor. Üstelik kişilerin günlük aktivitelerini düzenli şekilde gerçekleştirmelerini dahi engelliyor. Hemen herkesten duyduğumuz gece yemek yemek kilo aldırır mı? sorusu da bu sebeple oldukça sık soruluyor. Peki, bu soru ne kadar doğru? Gelin birlikte inceleyelim.

Neden Gece Yemek Yemek İsteriz?

Çoğu kişi, yemek yeme düzensizliği sebebi ile geceleri beslenir, bu da ruhsal ve fiziksel sağlık üzerinde çok ciddi olumsuz sonuçları ortaya çıkarır. Bunun önünde yatan sebeplerin başında da gün içerisinde yeterli protein alamamak vardır. Kişi gün içerisinde yeterli protein alamadığında, vücut bunu karşılamak ister ve kişide gece yarısı yemek yeme isteği uyanır. İşte bu gibi durumlarda izole protein gibi çeşitli protein takviyeleri işe yarayabilir. Böylece kişiler gün içerisinde yeterli proteini aldıkları için geç saatte yemek yeme istekleri yoğun olmayacaktır.

Uyku düzenimizi korumazsak, uyumamız gereken zamanlarda uyanık olacağımız için bir şeylerle oyalanmak isteriz. Bu da genellikle buzdolabını açmak ve bir şeyler bulup yemekle sonuçlanır. Ayrıca kişilerin psikolojik sorunları da yeme bozukluklarına sebep olur ve genellikle geç saatte yemek yemek cazip gelmeye başlar. Depresyon ve kaygı da bu süreçte en fazla öne çıkan psikolojik sorunlardandır. Plansız ve programsız diyet yapmak ve sonrasında bu diyette zorlanarak vazgeçmek de gece yemek yemeye sebep olan durumlardan bir tanesidir. Yani buradan hareketle, gün içerisinde aldığımız protein ve enerji, tükettiğimiz enerjiyi karşılamıyorsa, geç saatte yemek yemek isteriz. Bu nedenle mutlaka gün içerisinde öğün atlamadan, zamanında ve doğru oranda beslenmeliyiz.


Gece Yemek Yemek Kilo Aldırır Mı?

Bir şehir efsanesi gibi dolanan “gece yemek yemek kilo aldırır” ifadesi genel kabul görmüş bir önerme. Hemen herkes bunun doğru olduğunu kabul ediyor. Peki, herkesin kabul ettiği bu önerme gerçekten doğru mu? Aslında hem doğru hem de yanlış diyebiliriz. Çünkü gece yemek yemek tek başına kilo almada etken değildir. Bunun ötesinde öncesindeki öğünleri kaçırmak ve öğünlerde yeterince beslenmemek vardır. Kahvaltı, öğle ve akşam yemeğinde yeterli beslenilmediğinde ise yüksek kalorili besinler geç saatlerde tüketilmek istenir. Gece yemek yediğiniz için de aslında vücudunuzun yenilendiği saatlerde sindirim sistemi çalışmaya başlar. Böylece vücut yenilenemez ve yağ dokuları oluşmaya başlar. Oluşan yağ dokularının biriktiği bölge ise kalça ve göbek bölgesidir.

Kişinin gece yemek yemesinin en net sebebi, öğün atlamasıdır. Yani siz akşam yemeğinde yeterince beslenmediyseniz, o halde gece yemek yemek isteyeceksiniz. Kahvaltıyı ya da öğle yemeğini geç yediyseniz, o halde akşam yemeği sarkacaktır. Bu bir kısır dönü olarak sürer. En sonunda da geç saatte yemek yediğiniz için sabah kahvaltı yapmakta zorlanır, kahvaltıyı öğleye kadar uzatırsınız. Öğle yemeğiniz akşama, akşam yemeğiniz de geceye kadar uzanır. İşte bunun için gece yemek yemek değil, kahvaltı, öğle ve akşam yemeğini doğru zamanda yememek kilo aldırır.

Gece Yemek Yemenin Zararları Nelerdir?

Vücut düzeninizi bozan gece yemek yeme alışkanlığı, uzun süreli tekrarlandığında kalça ve göbek bölgesinde çok ciddi yağlanmaya sebep olur. Bu nedenle geç saatte yemek yemekten uzak durmalı; kahvaltı, öğle ve akşam yemeği öğünlerini atlamamalısınız. Peki, gece yemek yemenin en bilinen zararları nelerdir?

* Gece yemek yediğiniz için öncesindeki öğünleri bozar, bu şekilde kilo almaya ve bölgesel yağlanmaya sebep olursunuz.

* Uyku düzeniniz bozulur.

* Uyku düzeninizin bozulması, iş ve eğitim hayatınızda başarılı olmanızı engeller.

* Aldığınız fazla kilolar sizi psikolojik olarak olumsuz etkiler.

* Kalp ve damar rahatsızlıkları ile karşı karşıya kalırsınız.

* Şeker hastalığına yakalanma olasılığınız artar.

* Sindirim sistemi bozukluklarına davetiye çıkarırsınız.

* Diyabet riskiniz artar.


Gece yemek yemenin sebep olduğu olumsuzluklar yukarıdaki gibi sıralanabilir. Tabii ki bu sıralamaya farklı olumsuzlukların da eklenebileceğini belirtmek isteriz. Çünkü gece yemek yemek, vücut sağlığının bozulmasına ve kişinin hayatından yeterinde zevk alamamasına sebep olur.


Gece Yemek Yeme Alışkanlığından Kurtulmak Mümkün Mü?

Geç saatte yemek yeme isteğinin ortaya çıkmasına sebep olan pek çok durum vardır. Bunun en başında öğün atlamak gelir. Kahvaltıyı geciktirirseniz öğle yemeği, öğle yemeğini geciktirirseniz de akşam yemeği gecikir. Bu durum da gece yemek yemenize sebep olur. Ancak doğru beslenir ve öğün atlamadan beslenme düzeninize riayet ederseniz, o halde gece yemek yeme alışkanlığından kurtulabilirsiniz. Şimdi gece yemek yeme alışkanlığından tamamen kurtulmanız için yapmanız gerekenlerden bahsedelim.

* Gün içerisinde protein alımını düzenlemelisiniz. Böylece enerjiniz yüksek olacağı için gece yemek yeme isteğinde bulunmazsınız. Bitkisel protein ise bu süreçte en sağlıklı protein alımı konusunda size yardımcı olacaktır.

* Öğün atlamamalısınız. Atladığınız her öğün, bir sonraki öğünü geciktirir.

* Şeker içeren gıdaları satın almamalı, evinize bulundurmamalısınız. Bu gıdalara kolay erişmeniz, gece yemek yemenizi tetikler.

* Uyku düzeninizi bozmamalısınız. Eğer uyku düzeniniz varsa, bu durumda geç saatte yemek yeme isteğiniz oluşmayacaktır.

* Psikolojinizi yönetin. Kaygı ve stresin sizi ele geçirmesine izin vermeyin. Unutmayın ki herkesin hayatı düz bir çizgide ilerlemiyor. Buna inanır ve psikolojinizi yönetirseniz, gece yemek yeme alışkanlığından da kurtulabilirsiniz.

Yukarıda da görüldüğü gibi gece yemek yemenize sebep olan pek çok durum var. Ancak bunları yönetebilir ve geç saatte yemek yeme alışkanlığından kurtulabilirsiniz.

Gece Yemek Yemenin Psikolojik Etkileri

Yaş, cinsiyet, çalışma durumu ya da daha farklı değişkenler, gece yemek yeme alışkanlığına engel değil. Bu nedenle her yaş ve cinsiyette buna rastlanır. Öte yandan gece yemek yemenin altında yatan pek çok psikolojik etken var. Bunun da ötesinde gece yemek yemenin ortaya çıkardığı çeşitli psikolojik sorunlar da mevcut.


Geç saatte yemek yemenize sebep olan en önemli psikolojik sorunlar kaygı, depresyon ve strestir. Hayatın akışını bir anda tersine çeviren bu üç psikolojik sorun, çağımızın vebası halini aldı. Dolayısı ile geç saatte yemek yemeyi de bir hayli tetikliyor. Ayrıca kişi geç saatte yemek yediğinde fazla kilolar ortaya çıktığı için bu durum yetersiz hissetmeye sebep olabilir. Bunun yanında beğenilmeme, başarısızlık hissi, erteleme hastalığı ve isteksizlik gibi çeşitli psikolojik sorunları da tetikleyebilir.
Geç saatte yemek yemek kilo aldırır mı? sorusuna cevap verdiğimiz bu içeriğimizde, gece yemek yemenin hem fiziksel hem de psikolojik pek çok olumsuz etkiye sebebiyet verdiğini görmüş olduk. Ancak artık belirli konulara dikkat ettiğinizde gece yemek yeme alışkanlığından da kolay bir şekilde kurtulabileceğinizi biliyorsunuz.

Kaynaklar:

https://withinhealth.com/learn/articles/is-it-bad-to-eat-at-night

https://healthmatters.nyp.org/is-eating-late-at-night-bad-for-your-health-heres-what-to-know/

Önceki
Soğuk Duşun Faydaları 8 Faydası
Sonraki
Kilo Nasıl Alınır? Sağlıklı Kilo Almanın Yolları