Genel

Dirty Bulk Zararlı Mıdır? Tüm Araştırma Sonuçları

Dirty Bulk Zararlı Mıdır? Tüm Araştırma Sonuçları

Dirty Bulk Zararlı Mıdır? Tüm Araştırma Sonuçları

Kısa süre içerisinde kas kazanmak, kas kütlesini ve gücünü artırmak için beslenme düzenimizi artırır, yoğun kalori, karbonhidrat ve yağ alırız. Aldığımız kaloriler sonucunda yoğun antrenman programı ile kas düzeyimizi artırmaya çalışırız. İşte bu beslenme stratejisinin ismi dirty bulk. Ancak genel anlamda hiçbir kısıtlaması yok. Her şeyden istediğiniz kadar yiyebilir, kısıtlamada olmadan, kalori alımınızı artırabilirsiniz. Peki, bu ne kadar doğru? Dirty bulk zararlı mıdır? Şimdi dirty bulk hakkında tüm detaylardan ve araştırma sonuçlarından bahsederek konuyu detaylı şekilde açıklayacağız.

Dirty Bulk Nedir?

Vücut geliştirmek isteyenlerin en çok duyduğu terimlerin başında dirty bulk geliyor. Her yiyecek ya da içecekten dilediğiniz kadar yiyip içerek, kilo alınımı artırmak ve daha sonra antrenmanlar sayesinde kiloları kas kütlesine çevirmek şeklinde tanımlanabilir. Dirty bulk nedir? sorusuna bu şekilde cevap verilebilir. Yani kilo almak temel hedef. Düşünülen ise kilo alırken yalnızca kalori alındığı. Oysaki yağ alımı da çok fazla olacağından, daha sonra yağ yakmak için uğraşmak zorunda kalacaksınız. Ancak bu atlanıyor. İşte bu sebeple dirty bulk, diğer adıyla da kirli beslenme, son derece yanlış bir tekniktir. Hem sağlıksız kilo alımı hem de yağ seviyesinin artışıiçin birinci nedendir.

Dirty Bulk Nasıl Yapılır?

Adından da anlaşılacağı üzere dirty bulk anlayışı tamamen düzensiz olmakla alakalıdır. Yani tek kuralı, yaktığından daha fazlasını yemek üzerine. Yağlar, karbonhidratlar, proteinler, şekerler ve pek çoğu bu anlayışa dahil. Genellikle dirty bulk nasıl yapılır? sorusu çok sorulsa da aslında çok fazla kuralı yok. Sadece çok fazla yiyeceksiniz. İşte bunu yaptığınızda ne yazık ki aldığınız kalorilerin yanında yağlar da vücudunuza girecektir. Böylece erkeklerde %20, kadınlarda ise %25 olan yağ oranı aşılmış olacaktır.

Yağ oranının artması, sağlıklı vücut gelişimi için önünüzde büyük engel. Yani kaslı bir vücuttan ziyade yağlı bir vücut gelişimi elde etmiş olursunuz. Öyle ki karında çok güzel duran o baklavalar size bir hayal olacaktır. Çünkü onları oluşturmak için yağ seviyenizi düşürmeniz gerekir. Ancak dirty bulk ile bunu kesinlikle başaramazsınız. Bunun için yapmanız gereken clean bulk olmalıdır. Şimdi bundan söz edelim.

Clean Bulk Nedir? Ne İşe Yarar?

Her iki kavramı da çok sık duymuş olabilirsiniz. Genel anlamda bakacak olursak, dirty bulk anlayışının tam tersidir. Yani bu dönemde kişiler her bulduklarını yemek yerine, doğru ve planlı beslenmek üzerine hareket ederler. Belirli bir beslenme programına uyarak, yağ seviyesini dengede tutarlar ve ihtiyaçları olan kaloriyi gün içerisinde alırlar. Ancak hesaplama yapılmadan hareket edilirse, clean bulk ile beklenen kalori alımı gerçekleşmeyeceği için kas kütleleriniz ne yazık ki büyüyemeyecektir.

Önünüze gelen her gıdayı tüketerek vücut geliştirmek isterseniz, ilerleyen dönemlerde ciddi sağlık sorunları ile de karşı karşıya kalabilirsiniz. Sonrasında bu hatayı fark ettiğinizde o dönemde aldığınız yağları yakmak, çok daha fazla vakit kaybetmenize sebep olabilir. İşte bunun için eğer çok az zamanınız yoksa, clean bulk sayesinde doğru ve planlı şekilde kilo ve hacimkazanımı gerçekleştirebilirsiniz. Böylece süreç hem son derece etkili ilerleyecek hem de sağlıklı bir beslenme anlayışı ile hareket edebileceksiniz. Buna ek olarak, güç ve performans elde etmek için daima aldığınız kalorinin yaktığınızdan daha fazla olması gerekir. Planlı hareket etmeden ve kalori hesabı yapmadan, clean bulkın faydasız olduğunu düşünmek son derece yanlış bir düşünce olacaktır. Peki, dirty bulk zararları nelerdir? Gerçekten de zararlı mıdır?

Dirty Bulk Zararlı Mıdır?

Bazı fitness meraklılarının çok fazla rağbet gösterdiği dirty bulk, aslında kilo alımının yanında sağlıksız beslenmenin de en önemli sebeplerinden. Çünkü hiç düşünmeden, program yapmadan ya da zararlı olup olmadığını kontrol etmeden her yiyeceği kısıtlama olmadan tüketebiliyorsunuz. Haliyle bunun vücudunuza bir zararı olacağını bilmeniz gerekir. Yağlar, karbonhidratlar ve şekerler nereye gidiyor? Elbette ki vücudunuza. Bu nedenle dirty bulk masum bir beslenme anlayışı değil. O halde dirty bulk zararlarını maddeler halinde sıralayalım.

·Plansız ve kısıtlama olmadan her besin tüketildiğinden, son derece sağlıksız beslenmiş olacaksınız.

·Ani kilo alımı sebebiyle vücudunuzda çeşitli bozulmalar ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

·Çok fazla yağ kazandığınız için kas kütlelerinizi artırmada zorlanır, sonrasında yağları yakmak için ekstra çaba gösterirsiniz.

·Bir anda düzensiz kilo aldığınız için vücudunuzda değişimler başlayacak ve bu sizin için psikolojik sorunları ortaya çıkaracaktır.

·Düzensiz kazandığınız yağlardan bir müddet sonra şikayet edeceğiniz için yağları yakmak, kazanmaktan çok daha fazla vaktinizi alacaktır.

·Böbrek, karaciğer ve mide gibi iç organlarınızı yoracak ve yeni hastalıklara davetiye çıkaracaksınız.

·Aşırı yağ alımı sonucunda ortaya çıkan hastalıklarla başınız belaya girecek.

·Evlilik, aile, arkadaşlık ve iş hayatınızda aldığınız kilolar nedeniyle sorunlar yaşamaya başlayacaksınız.

·Aldığınız kiloları vermekte çok zorlanacağınız için psikolojik sorunlarla karşılaşacaksınız.

Yukarıda, düzensiz beslenmenin bir anlayışı olan dirty bulkın zararlarından bahsettik. Gördüğünüz üzere bu zararlar hiç de hafife alınacak gibi değil. Bunlar yetmezmiş gibi sağlığınız, ikili ilişkileriniz ve çok daha fazla alanda problemlerle karşı karşıya kalmanıza sebep olabilir. Neden böyle bir riske girmeye gerek duyuyorsunuz? İşte bu sebeple daha planlı, düzenli ve sağlıklı besinler ile beslenerek, sağlıklı kalori alımı yapabilir, kas kütlenizi ve gücünüzü bu şekilde geliştirebilirsiniz.

Doğru Sporcu Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?

Her sporcunun merak ettiği konuların başında, doğru beslenme gelmektedir. Çünkü bir an önce kas kütlesini artırmak, güçlenmek ve daha gösterişli bir vücuda sahip olunmak istenir. İşte bu sebeple sporcular beslenme sürecinde çok fazla hatalar yaparlar. Dirty bulk da yapılan hatalardan yalnızca bir tanesi. Düşünmeden, planlamadan, sınırsız bir beslenme. Sonuç ise hiç kuşkusuz ki hüsran. İşte bu sebeple doğru sporcu beslenmesi, kas kütlesinin artırılmasında ciddi bir etken.

Vücut geliştirirken kesinlikle karbonhidratlar ihmal edilmemelidir. Kilo ile hacim arasındaki dengenin korunması adına karbonhidratların bilinenin aksine çok büyük faydaları vardır. Ayrıca günlük ortalama kalori alımınızın çok üzerinde kalori alırsanız, bu durum sizin için doğru beslenme olmayacaktır. Bu nedenle doğru beslenme için tükettiğiniz besinlerin kalorilerini hesaplamalı, karbonhidrat ve kalori alımınızı dengede tutarak, planlı beslenmelisiniz. Ayrıca iyi bir sporcu beslenmesi nasıl olmalıdır? sorusuna kapsamlı cevap verdiğimiz içeriğimizi de inceleyebilirsiniz.

Son dönemde popüler olan dirty bulk, zararları fark edilmeye başlandıkça popülerliğini kaybetmektedir. Bu nedenle onun yerine doğru beslenmenin anahtarı olan clean bulk tercih edilmektedir. Biz de bu kapsamda dirty bulk zararlı mıdır? gibi sorulara sizin için içeriğimizde kapsamlı bir cevap vermeye çalıştık.

 

Sıkça Sorulan Sorular

Dirty Bulk İşe Yarıyor Mu?

Dirty bulkın işe yaradığı çok bilinen bir yanlıştır. Çünkü tamamen düzensiz beslenmeyi içeren bir anlayıştır. Dilediğiniz her şeyi yiyerek doğru bir kilo alımı elde edemesiniz. Bunun için dirty bulk işe yaramayan bir beslenme anlayışıdır.

Bulk Yaparken Kreatin Kullanılır Mı?

Kreatin, sporcular için bir gıda takviyesidir. Supplementler arasında yer alan kreatin ise bu konuda en iyilerden bir tanesi. Kas kütlesi ve gücünü artırmada son derece etkili. Bu nedenle bulk yaparken sıklıkla tercih ediliyor. Ancak her ne kadar etkili olsa da dirty bulk yapmaktan kaçınmalı, clean bulk yaparak daha etkili ve planlı kas kazanımı sağlamalısınız.

 

 

Kaynaklar:

https://barbend.com/dirty-bulking/

https://medium.com/grad-excel/dirty-bulks-your-complete-step-by-step-guide-to-weight-gain-254ca40fd898

Önceki
Kasları Şişiren En İyi Full Body Antrenman Programı
Sonraki
Yeni Başlayanlar İçin Keto Diyeti: Komple Rehber